Tornar a iniciFer d'aquesta pàgina, la pàgina d'inici al meu PCAfegir aquesta pàgina a preferits
  Contacte

ANADA A PEU DE LA BISBAL A SANT MAGÍ DE LA BRUFAGANYA
Sortida

XI EDICIÓ   30 de Setembre de 2007

Sortida de tardor que ha esdevingut un clàssic a les activitats dels senderistes baixpenedesencs .Es un recorregut de trenta i escaig quilòmetres que ens portarà de la plaça de l'Església de la Bisbal , fins a la Capella de les Fonts de Sant Magí. Sortirem de fosca matinada en direcció a Sant Suies i l'Arboçar , per des d'allí iniciar la pujada que ens porti al peu de les nues parets del Mas Bartomeu , que com un far apagat ens ofereix una vista esplèndida sobre la plana de la nostra comarca retallada en l'horitzó llunya per la linea del mar. Aquí donarem la benvinguda al sol que si fá bo , arribarà per acompanyar-nos.

Baixarem per la Plana, passarem per davant de la font ,fonda ,fresca i amagada com sempre i gaudirem d'els vermells fruits d'els arboçars que en aquesta època estan en plena maduració. Pujarem al Turó de la Cova de l'Olla i baixarem al torrent de Sant Marc que aigües amunt ens portará a trobar la carretera de Coll d'Arca fins a Aiguaviva. La bassa del molí amb els seus ànecs i la Freixa monumental al costat del rec , ens saludaran a la vora del camí. Un cop arribats a Pla de Manlleu esmorzarem per recuperar forces i tot seguit continuarem , entre vinyes primer i boscos després tot deixant a la nostre dreta les masies de Cal Galofré i Cal Puás per arribar a Can Soler de Roset , magnífica construcció al cim de un turó , que ben bé mereixeria els honors de castell per la seva estampa imponent.

Travessarem la carretera de Pontons i ens endinsarem per els carrers de una urbanització amb el nom galdós de La Ponderosa , sense deixar de fer un petit resés a l'ombra de la vella masia de Cal Fontena avui convertida en bar.

Un cop passat el coll de la Rimbalda , entrarem de ple a la Plana d'Ancosa i la seva peculiar masia anomenada l'Hostalet del Lladre que deixarem a la nostre esquerra. Entre boscos i matolls baixos i sense perdrens arribarem a la carretera que d'Esblada va a La Llacuna que travessarem per tal d'emprendre l'ultima pujada que ens queda per superar , el coll de la Fita en plena Serra de la Savinosa.

Des de dalt fins a Sant Magí es una agradable baixada entre camps de sembradura. Deixarem Cal Nofre a la nostra dreta i amb els dos campanars del Santuari de Sant Magí com a referència arribarem a la Capella de les Fonts a on els companys ens tindran a punt una monumental cassola d'arròs.

Haurem trepitjat sis termes municipals , La Bisbal , El Montmell , Aiguamurcia ,Pontons, Querol, i Pontils que corresponen a les comarques del Baix Penedès , Alt Camp i la Conca de Barberà , tots ells extensisims en superfície , però amb una densitat de població baixisima. La nostra ruta coincidirà en molts trams amb les "carrerades " del bestiar que pujaven i baixaven cada any des de les planes de vora mar fins als singles del llunya Pirineu, tot sojornant ,pastors i ramat en alguna de les masies que veurem.

Ja no mes queda fer referència al lema de la caminada que va recuperar el recordat amic Pep Papiol , que malauradament ens va deixar l'any passat.

" Els nostres avis ja hi anaven i Jo també !

Galeria   03

>> Galeria de fotografies de les sortides a San Magi de la Brufaganya

- fotografies de Heribert Ventosa

mas cosillas

+ informació:

~ Calendari de les activitats dels senderistes